تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
الماسی:

اختصاص سه درصد از صادرات نفت برای استان‌های گازخیز ناعادلانه است

  • کد خبر : 3262
  • 15 بهمن 1396 - 8:39
اختصاص سه درصد از صادرات نفت برای استان‌های گازخیز ناعادلانه است

الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: هم‌ اکنون اکثر تولید گاز کشور دارای مصارف داخلی است و صادر نمی‌شود و اگر مبنای تخصیص ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات باشد ناعادلانه است و باید میزان تولید مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش امواج نیوز، سکینه الماسی اظهار داشت: بر اساس بند ب تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۷ سه درصد(۳%) از صادرات نفت خام و میعانات گازی برای مناطق و شهرسـتان‌های نفـت‌خیز، گـازخیز و کمتـر توسـعه‌یافته اختصاص یافته که برای استان‌های گازخیز ناعادلانه است.

وی افزود: هم‌ اکنون اکثر تولید گاز کشور دارای مصارف داخلی است و صادر نمی‌شود و اگر مبنای تخصیص ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات باشد ناعادلانه است و باید میزان تولید مد نظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بر اساس سیاست‌های جایگزینی گاز به جای نفت در کشور سهم سوخت مایع از ۴۵ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته و سهم گاز در صنایع و نیروگاه‌ها از ۵۵ درصد به ۸۸ درصد رشد یافته است افزود: عادلانه نیست که چون گاز تولیدی در مناطق گازخیز بیشتر در داخل مصرف می‌شود سهم آنان نادیده گرفته شود.

الماسی تاکید کرد:درآمد کشور از محل صادرات نفت ۱۸ میلیارد دلار است که ۳۳ درصد از آن در نتیجه‌ جایگزینی گاز به جای نفت در مصارف داخلی بوده است.

نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه  اظهار داشت: پس از این توضیحات به نمایندگان مجلس، اکثریت نمایندگان به تغییر این بخش از لایحه بودجه کشور رای مثبت دادند.

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3262

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.