تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

دل خونین مردم کنگان از سرعت گیر های غیر استاندارد در شهرستان

  • کد خبر : 3288
  • 17 بهمن 1396 - 8:49
دل خونین مردم کنگان از سرعت گیر های غیر استاندارد در شهرستان

اصولاً یکی ازمهمترین و تاثیرگذارترین حرکت در کنترل مسائل ترافیکی و کاهش تصادفات ایجاد سرعت گیرهایی است که در خیابان ها ایجاد می شود که متاسفانه غیر استاندارد بودن برخی از این سرعت گیرها باعث بروز حوادث مختلف در این شهر شده است.

اختصاصی امواج نیوز، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان کنگان مناسب سازی و استاندارد سازی این سرعت گیرها است که تا کنون باعث خسارات مالی زیادی به شهروندان شده است.

حضور عوامل اورژانس ۱۱۵ در ماموریت های مختلف و میزان زمان حضور برای یک بیمار کاملاً حیاتی است ولی همین سرعت گیرهای غیر استاندار باعث تاخیر در اجرای ماموریت ما می شود.

تاریخچه ی دست انداز یا سرعت گیر: قریب به اتفاق محققین امر براین باورند که هنوز مشخص نیست که نخستین کسی که دست انداز را اختراع کرده و آنرا ایجادنموده کیست؟ وکدام تمدن آن را بعنوان یک جاذبه ی جاده وخیابان معرفی کرده است ولی هرچه باشد با اولین دور گرفتن ها و سرعت و پرش خودرو و موتورسیکلت بی ارتباط نیست .طبیعتاً چون این مقو له( دست انداز) چندان درآمدزا نیست و وامی هم به آن تعلق نمی گرد بنابراین نباید چندان محل دجل وجدل باشد؟
علی ایحال دوسه روزی است یکی دوتن ازدوستان رسانه ی سخت به حقیر فشار آوردند که درمورد دست انداز بنویس تا برسمیت بشناسیمت ؟ وگرنه انگار هیچ ننوشته ی ونخوانده ای !! اطاعت امر کردم…
امروز می خواستم بین تعدادی از دانش آموزآن خودم دست به دعا برداشته وآرزوکنم: که کاشکی این دست اندازها برداشته می شد و ای کاش آنانکه ما را “دست می اندازند” هدایت شوند ؟ (ولی بنظرم رسید) همه ی دانش آموزان آمین میگویند بجز یکی ؟ وبگویم : پسرم چرا آمین نمی گوئی ؟ با لبخندی جوابم بدهد اگر دعایت اجابت شد و همه دست اندازها سر به نیست شدند . نان پدرم که جلوبندی ماشین دارد آجر می شود!
چاره ی نخواهم داشت که به او حق به او بدهم … نه اینکه دست اندازهم ممکن است مافیائی داشته باشد .. نه !! بلکه از این جهت که سرگذشت وسرنوشت دست انداز هم مثل خیلی چیزها دراماتیک است … جایی رضایت ولبخندگل می شکفد و جائی اشک و تراژدی آه سرد می دمد …

بسیار خوب پس از این مقدمه به اصل مطلب بپردازم :
زمانی فرا رسیده که گفتگو پیرامون دست انداز ومشکلات تابع آن و برجستگی موضوع و سرعت غیرمجاز در مورد اینکه آیا جامعه ما باید مشکلات صنعتی شدن را چگونه با کم کردن سرعت رانندگان در یک مسیر خاص باید کنار بیاید . ایمنی عابرین و استهلاک خودروها دو مسئله اصلی در این قضیه است . در حال حاضر، موضوع اصلی چگونگی پرداختن به بود یا نبود دست اندازها متعدد ومتنوع است. دست اندازها در حال حاضر دو نوع هستند . دست اندازهای رسمی و غیر رسمی که غالباً براساس دیدگاه کارشناسی مرتبط غیراستانداردند.
بسیاری از دست اندازها درنقاط مختلف شهر با شکل هندسی و مصالح وابعاد مختلف ناگهان مانند قارچ برسر رانندگان وسائط نقلیه سبز می شوند . ترمز ناگهانی و گاهی عدم ترمزبموقع می تواند حوادث مختلفی با خسارات مادی وتلفات انسانی وتبعات روانی آن همراه باشد.
وسایل نقلیه با هزینه ی جدید روبرو میشود تمرکزبرروی صحنه تصادف جلو وعقب وگاهی تصادفات زنجیره ی ضریب خطرات ایجاد شده را بالامی برد . به نظر می رسد که چیره دستی ایجاد دست اندازها از طریق اجرای دلخواه وسلیقه ی ورقابتی در نقاط مختلف معابر، کوچه ، خیابان وبلوار شهر مسیر شتابنده خودرا پیدا کرده است . برخی نگران بچه هایشان وبرخی نگران از گردخاک ایجاد شده وبرخی برای رعایت سرعت مجاز از گوشه گوشه ی محل خودی نشان می دهند
در هنگام نزدیک شدن به یک دست انداز همواره سرعت خودرو، کم می شود و یا حتی ممکن است راننده اطلاعی از وجود آن نداشته باشد که باعث عدم تعادل آن وسیطه نقلیه می شود سرعت اولیه آن و شدت ضربه ثانویه بمیزان وزن وسیله نقلیه که با آن دست برخورد داشته ، انرژی سرگردانی رابرای حادثه آفرینی تکراری ناشی از دست اندازها در خیابان ، درب منزل، کوچه ، و… ایجاد می کند .
بسیاری از مهندسین و شرکت های فن آوری فعال درعرصه رانندگی برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه علاوه بررعایت مقررات وتوسعه فرهنگ رانندگی در رسیدگی به این نوع مشکلات امکان استفاده از علائم هشداردهنده ، چراغ راهنمایی، طراحی دست اندازها چندبعدی، برای کنترل سرعت و روانی جریان ترافیک به تولید کیت های استاندارد سرعت گیر با توجه به نیاز خطوط رانندگی در جاده ها وخیابانها پرداخته اند.
– در بخش درون شهری – کیت های سرعت گیر به رنگ زرد یا سیاه و سفید همراه با چراغهای هشداردهنده ساخته اند.
دراین سرعت گیرها شانه ها – ابعاد متناسب جنس خاص دست انداز با کنترل سرعت همزمان به خنثی کردن اثرات سوء و عوارض متعدد آن می پردازد.
و سرعت گیرهای شهری با کیفیت بالا و تناسب فاصله مناسب با تردد نوع خودورها سبک وسنگین طراحی می شوند، .
برای نمونه : دو کیت سرعت گیر استاندارد در طول وعرض های و ارتفاع مطلوب می تواند برای کاهش سرعت وسایل نقلیه به ۱۰mph (50mm) یا ۵mph (75mm) استفاده شود. ارتفاع های مختلف نیز برای کلاس های مختلف وسایل نقلیه مناسب درنظر گرفته شده اند. کیت ۷۵ میلیمتری برای کامیونت ها، کامیون ها و اتوبوس ها مناسب تر است، کیت های ۵۰ میلی متری مناسب تر برای استفاده برای اتومبیل سبک هستند.
یک انتخاب عالی از علائم هشدار دهنده برای سرعت مجاز در شهر واستفاده از سرعت گیر که ضربه گیر هم هستند، اطمینان واعتماد رانندگان را به اندازه کافی از حضور موفق در مقابل سرعت گیر با هشدار بموقع تامین می کند.درمقابل سرعت گیرها ی موجود دو زمانه اند یعنی تا میائید که پس از احتیاط با خودرو جلوئی برخورد وتصادفی نداشته باشید از پشت سر ناگهان صدای تصادف را دریافت می کنی و بخودت میائی که با سرعت گیر دوزمانه روبرو هستید!
با همه این اوصاف برای چگونگی کاربری دست اندازها و یا برداشتن نیاز به یک بررسی کارشناسی دقیق وموثر داریم . و یک نکته مهم دیگر اینکه چرا هنوز برخی از وسایل نقلیه که می توانند از جاده کمربندی کنگان همین قسمتی که تحویل داده شده استفاده نمی کنند واصرار دارند که از بلوار امام (ره ) درمرکزشهر تردد نمایند؟/عبدالمجید اورا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3288

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.