تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024

متکدیان حرفه ی؛ شهر کنگان را به بازی گرفته اند

  • کد خبر : 3375
  • 19 بهمن 1396 - 17:05
متکدیان حرفه ی؛ شهر کنگان را به بازی گرفته اند

گردن کج ما و دست راست متکدیان!

امواج نیوز، کمترکسی است که ارزشهای کمک به همنوع ونوعدوستی را منکر شود. وحتی اگر ازپس کمک و اعانه برنیاید بخشی از گوشه ی قلبش با دیدن دست دراز شده کمک خواه و سوال بمفهوم واضح خویش دراین نوشتار به لرزه و ترحم نیفتد. و چشمش به اندوه شفقت وچرائی این مصیبت گرفتار وغمبار نشود…
اما با توجه به توضیحات زیر و بروز پدیده تکدی گری سازمان یافته وفزاینده دراین شهر علاوه بر ایجاد مظاهری زننده و تبعاتی ناخوشایند وچندش آور از منظر فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی،بعنوان پیامدها ناگوار حداقلی خود را آشکار کرده است.
طبیعی است که نشانی شهرکنگان در جستجوی اشتغال و زمینه ی سرشار “سوال” در مرور گرذهنی و یا الکترونیکی جویندگان فرصت های سالم یا ناسالم یک کیس فعال قابل توجه باشد. سالهاست که گدایان متنوع و متفاوت با توجیه یا بدون توجیه در دسته ها وگروههای قابل تفکیک در کوی وبرزن وخیابان های این شهر جولان می دهند.
دستجات متکدیانی که در چند قالب سراغ داریم عبارتند: الف : برخی کولی ها ب) گدایان وارداتی از برخی استانهای همجوار ج) اتباع بیگانه د) معتادان ولگرد ونسخه یا بلیت به دست) ر) متکدیان ثابت و پایه نقاط خاص شهر و… اگر یک آمار اجمالی سرانه سالانه فرض کنیم تفریباً سهم هر ۱۰۰۰کنگانی ۱۲/۵ گدا نفر می شود درنظر گرفت . آن نیم اعشار بعد از هفت مربوط به خرده گدایان کم سن وسال و متکدیان کوتوله وناقص عضوی است که رونق وجذابیت خاصی به این عرصه کسب وکار انتزاعی داده اند. حداقل دراین زمینه ازیک رکورد وبرخورداری بامزه می توانیم درمقابل دیگران پُز بدهیم!
همه ی اینها در یک وجه مشخص اشتراک کامل دارند آنهم میدانند اینجا با هرمیزان ساعت کاری و هرنوع فعالیت دلخواه مجازند و به تعبیری دیگر با هیچ محدویتی روبرو نیستند؟!
اخیراً مشاهد شده است که متکدیان پاکستانی بصورت شبکه در انواع واقسام گدایانی که براثر اقامت دائم ودیدن دوره های زبان فارسی وشیوه ی تلیط کردن مخ ، دیگر مشکل خاصی برای قبض پول مشتری دردام افتاده ندارند و قربانی چاره ی جز فرار یا تسلیم شدن ندارد.
برخی از این متکدیان عزیز بخصوص در کنار فروشگاههای بزرگ با دیدن مشتری اتباع خارجی که درشرکت ها کار می کنند پس از مراقبت وزیر نظر گرفتن این گروه در کمین آنها می نشینند. و به اظهار عجز والتماس می پردازند… و دور از ذهن نیست که گرفتن یک عکس وارسال آن به هرطرفی از سوی افراد بیگانه شاغل در شرکت ها ، سوژه مناسبی از روزها ی گشت وگذار در بازار برای شبکه های اجتماعی برون مرزی تدوین وطراحی می کند …
با این تفاصیل وبا ظهور نسل چهارم (متکدیان حرفه ی فن بیان بنیان ) بعید نیست چند ی بعد با تداوم لنگراندازی این میهمانان ناخوانده و زاد ولدشان و فراخوان چرخه ی همکاران دیگرشان به این بندر که بصورت باندی در آن جاخوش کرده اند . شاهد عوارض وتبعات متعدد منفی در حوزه اجتماعی و … جامعه ی خود باشیم و ممکن است با استمرار این وضعیت مدتی بعد فن آوری و مقررات و برخوردها هم موثر واقع نشود و ما باشیم با گردن کج ودست راست متکدیان طلبکار ومدعی…هر روز اتفاقی ناشایست را ناظر باشیم .
با این تفاصیل می طلبدکه دست اندرکاران شهر نسبت به این مهم عنایت کافی مبذول داشته ودرخصوص ساماندهی اوضاع مربوط به این عنوان اقدامات عاجلی مبذول دارند/ عبدالمجید اورا

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=3375

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.