تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024

خلیج فارس مواج و متلاطم است/ دمای ۴۵ درجه‌ای هوا در کنگان

  • کد خبر : 916
  • 28 خرداد 1396 - 18:37
خلیج فارس مواج و متلاطم است/ دمای ۴۵ درجه‌ای هوا در کنگان
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

به گزارش امواج نیوز، نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش جریانات شمالی طی امروز و فردا به‌ویژه در ساعاتی از ظهر تا شب است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد و همچنین به دلیل وزش باد وقوع پدیده گردوخاک در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد خواهد بود و در برخی نقاط گردوخاک و طی صبحگاه در نواحی جنوبی استان تشکیل مه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: جهت باد غالبا شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بعد از ظهر و شب تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی استان طی ساعاتی از بامداد فردا تا قبل از ظهر، جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز طی این مدت بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی ساعات بعداز ظهر و شب گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا زمان مد اول دریا ساعت چهار و ۱۹ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ۹ و ۱۲ دقیقه، مد دوم دریا ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه جزر دوم ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه باحداقل دمای ۲۸ درجه سلسیوس سردترین و برازجان و بندر دیر با حداکثر دمای ۴۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده‌اند.

وی افزود: دمای هوای بوشهر بین ۳۲ تا ۴۰ درجه، برازجان بین ۳۰ تا ۴۹ درجه، دیر بین ۳۸ تا ۴۹ درجه، جم بین ۳۱ تا ۴۵ درجه، علویه بین ۲۸ تا ۴۵ درجه، دیلم بین ۳۳ تا ۴۷ درجه، گناوه بین ۳۱ تا ۳۹ درجه، خارگ بین ۳۰ تا ۴۰ درجه، اهرم بین ۳۱ تا ۴۶ درجه، خورموج بین ۳۰ تا ۴۷ درجه و کنگان بین ۲۸ تا ۴۵ درجه بوده است./مهر

لینک کوتاه : http://amvajkhabar.ir/?p=916

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت امواج نیوز منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.